10 motive pentru care fotografia profesională este importantă în marketingul modern

1. Atrage atenția - o dată cu volumul enorm de informaţie distribuită în online (până la 1,5 miliarde de postări de conţinut), specialiştii în marketing trebuie să facă absolut tot ceea ce pot face pentru a atrage atenţia audienţei stabilite. Elementele şi conţinutul vizual şi fotografic profesional de calitate cresc disponibilitatea subiecţilor de a citi şi conţinutul scris cu un procent foarte mare : până la 85%

2. Viteza de procesare - creierul uman are o capacitate limitată de a procesa orice informaţie primită într-un anumit interval de timp. Informaţiile şi datele pot fi procesate mult mai rapid, cu un ajutor vizual, cum ar fi o fotografie convingătoare, care va avea întotdeauna prioritate în procesul analitic cognitiv și va ajuta structurarea și prioritizarea deciziilor.

3. Imbunătăţirea comunicării non-verbale - Pentru că până la 93% din toată comunicarea umană este non verbală, combinarea elementelor vizuale fotografice cu un conţinut scris (bine conceput) generează un mijloc excelent de a captura imaginaţia audienţei selectate.

4. Opţiunea viralizării - Conţinut fotografic profesional de calitate se poate viraliza dacă audienţa îl apreciază suficient pentru a-l distribui pe canalele proprii de comunicare şi în mediul reţelelor sociale. Acest lucru ajută la creşterea credibilităţii brandului, a integrităţii imaginii corporatiste şi mai ales a loialităţii clienţilor. În același timp, poate deschide noi direcții și canale de comunicare care conduc mesajul către o audiență nouă, diferită față de targetarea inițiala.

5. Creşterea înţelegerii - întotdeauna brandurile ce folosesc o politică vizuală puternică şi stabilă, bazată pe imagine fotografică profesională de calitate sunt mai dinamice, generează mai multă emoţie şi crează o continuitate a percepţiei asupra brandului. Adăugarea unor fotografii care explică şi transmit mai bine mesajul brandului ajută audienţa să înţeleagă şi sa aprecieze mult mai bine mesajul. Vizualul profesional fixează mai bine mesajul în mintea privitorului.

6. Influenţarea emoţiilor - cu toate eforturile de a face achiziţii bazate pe analiză raţională, consumatorii îşi vor lăsa foarte des emoţiile să le influenţeze deciziile de cumpărare. Utilizarea unor fotografii captivante în procesul de comunicare va genera răspunsuri emoționale mult mai puternice clienților în relatie cu brandul sau produsele oferite. Abordarea, accesarea și utilizarea laturii emoționale a publicului influențează direct și pozitiv percepția și reacțiile asupra produselor sau serviciilor.

7. Solicită o acțiune - suntem într-o nouă în marketing, în care brandul este definit de cei ce-l experimentează. 40% din utilizatorii din online vor avea reacții și acțiuni pozitive și favorabile la conținutul vizual profesional de calitate față de conținutul simplu sau bazat pe text.

8. Creșterea angajamentului - Fotografiile sunt mai ușor de perceput și înțeles față de text. Campaniile social media generează cu 65% mai mult angajament (interacțiune) cănd sunt folosite imagini de calitate și pot crește cu mai mult de 35% rata de redistribuire a conținutului, față de postările fară imagini sau cu imagini de o calitate slabă. Angajamentul și acțiunile pentru fiecare postare se traduc în diseminarea mult mai eficientă a informațiilor dorite.

9. Crearea unei percepții favorabile - latura umană condiționează clienții să facă judecăți rapide, uneori la nivel subconștient. O prezentare profesională, ce include o fotografie bine realizată care afișează un produs sau un serviciu într-un context sau poveste (bine analizate, proiectate, regizate și prezentate) creează încredere și în acelați timp, se traduce într-o percepție mult mai bună, chiar la nivel subconștient, generând impulsul de achiziție.

10. Creșterea vânzărilor - Există o legătură directă între utilizarea de imagini de calitate în campaniile de marketing și creșterea vânzărilor. Fotografiile profesionale contextuale, storytelling sau lifestyle ajută consumatorul să se vizualizeze utilizănd produsul sau serviciul, ajutându-i imaginația și percepția de îmbunătățire a vieții sau a activitații, lucruri ce vor genera dorința și impulsurile directe de cumpărare.